Zaměstnanci všech kancelářských profesí, například projektanti, IT odborníci, účetní, bytoví a průmysloví designéři, advokáti nebo realitní makléři předpokládají, že budou výkon svého povolání provádět v místě plně odpovídajícím pracovním požadavkům. Jde zejména o zajištění potřebného klidu na práci, přidělení dostatečně prostorných místností s úložnými prostory pro úřední agendu a zajištění dalších podpůrných činností, jako je stravování, příprava vlastních pokrmů v kuchyňce, prostory pro hygienu (toaleta, sprchový kout) atd.
Jakmile se firma zaběhne a všechny tyto předpoklady jsou splněny, nadejde čas pro optimální pracovní výkon. Jenže život bývá plný různých nepříjemných překvapení, například vám z kanceláří majitel objektu vypoví smlouvu, anebo potřebujete přijmout další zaměstnance a nemáte pro ně již zajištěné pracoviště, a tak je čas poohlédnout se po jiných prostorách a přestěhovat již zaběhnutý provoz.
Stěhování kanceláří je svým způsobem stresující činnost, protože musíte každého zaměstnance či kolegu vytrhnout z běžného pracovního rytmu a vrhnout všechny síly na přemístění nábytku, elektroniky, domácích spotřebičů a dalšího vybavení kanceláří.
Akce na klíč ano či ne
Jestliže oslovíte stěhovací firmu a požadujete stěhování komplet na klíč, není to problém, ale výhodnější je zaměstnance do stěhování zasvětit a požádat o spolupráci při balení věcí a jejich třídění. Je to sice pracné, ale zároveň se tím provede jakýsi generální úklid firemních záležitostí, -získáte lepší přehled o vaší administrativě, skartujete nepotřebné dokumenty, založíte nové šanony a provedete kontrolu, zda něco ve vašich materiálech nechybí.
Nezapomeňte zaměstnance ke stěhování vhodně motivovat, zajistěte mimořádné náhradní volno, občerstvení ve formě dovozu jídel na pracoviště a můžete uspořádat i firemní večírek, kde se všichni pobavíte a přijdete na jiné myšlenky.