Stres je ten nejhorší rádce a v tomto rozpoložení můžete kolem sebe šířit nepříjemnou energii, která zasáhne vaši rodinu, přátele a spolupracovníky. Vyhýbejte se mu, jak je to jen možné, a zvláště pak v situaci, kdy je před vámi jedna z nejnáročnějších životních etap – stěhování.
Jistě jste někdy někde zaslechli, přečetli si anebo sledovali ve filmu jistou zkušenost, jak úmorné dny to jsou, a kolik hrůzy na každého číhá tohle martyrium balení a přenášení věcí sem a tam, zmatek, chaos a úbytek sil.
Jde to ale i jinak a my bychom vám rádi naznačili, jak.
Podělte se o práci i zodpovědnost – je-li vás v domácnosti víc, rozdělte práci tak, aby každý byl zodpovědný za svůj sektor. Někdo např. zajistí parkovací místo na odboru dopravy, jiný se postará o balicí materiál, jiný o prodej, obdarování či likvidaci vyřazených a nepotřebných věcí atd.
To nejobtížnější svěřte odborníkům s praxí a potřebným vybavením – nikdo z vás není Superman a nemá ani význam si na něj hrát. Šetřit síly je přirozené a vězte, že je budete ještě potřebovat. Na vybalování, úklid a hlavně zařizování administrativních nezbytností spojených se změnou trvalého pobytu, s nimiž vám žádný profesionál nepomůže.
Co byste tedy měli v první řadě promyslet, je seznam úkonů, jimiž pověříte stěhovací firmu, a co by vám osobně ukrojily spoustu sil, času a energie. Jde zejména o přestěhování toho nejtěžšího, jako je nerozkládací sedací souprava, metrážové koberce, pračka, pultový mrazák a chladnička, velká televize, obří akvárium či velmi vzrostlé rostliny, např. palmy. Problematické může být i rozebírání nábytku, kompletní demontáž kuchyňské linky či vestavěné skříně na míru, instalace lustrů, polic, garnýží a zrcadel a v neposlední řadě i vyklizení bytu např. po zemřelém příbuzném.
Sepište podrobný plán – ve filmu „Svatební cesta do Jiljí“ s Josefem Abrhámem a Libuší Šafránkovou se objeví humorná scéna, jak hlavní protagonista plánuje do posledních detailů svou předsvatební cestu, a přesto je vše nakonec úplně jinak. To je ale jen film, a jestliže do vašeho plánu zahrnete vše, co vás napadne, popíšete každou drobnost a sestavíte časový itinerář, co, kde a jak zařídit a provést, uvidíte, že vše půjde mnohem snáz, než kdybyste chaoticky balili věci na poslední chvíli a narychlo někde sháněli někoho, kdo vám je odveze.