Administrativní úkony jsou pro stěhování klíčové

Administrativní úkony jsou pro stěhování klíčové

Jakmile oslovíte stěhovací firmu s prosbou, zda by byla ochotna přestěhovat vás v termínu, který si určíte, a všechno „klapne“, máte jednu starost za sebou. Na obzoru se však rýsují další.

Nové doklady

Stěhování patří k náročnějším životním obdobím, ale nebývá to vinou samotného přesunu věcí, nýbrž spíše kvůli mnoha starostem, které s tím souvisí. Jednou z nich je i vyřizování nových dokladů. Toto za vás nikdo neudělá a tuto proceduru musíte absolvovat sami. Budete potřebovat nový občanský průkaz, nový řidičák, nový pas, nový techničák od auta a další doklady, kde figuruje adresa vašeho trvalého pobytu. Bude to možná vyžadovat mnoho vaší trpělivosti, protože ne všichni úředníci budou příjemní a vyjdou vám ochotně vstříc.

Nájemní smlouva

S nájemní smlouvou to bývá snazší, je to pouze věc pronajímatele a nájemce a tito lidé se obvykle dohodnou na nějakém kompromisu. Součástí smlouvy by měla být přesná data vystěhování a nastěhování a výhodné je, pokud v případě nějakých komplikací pronajímatel může termíny ještě posunout. Nepochybně jednodušší model nastává tehdy, jste-li novými vlastníky nemovitosti vy.

Nahlášení změny korespondenční adresy

Opět další nepříjemnosti, kdy přicházíte do styku s cizími lidmi. Tentokrát to však bývá snazší, protože některé záležitosti vyřídíte telefonicky nebo přes e-mail. Stačí pouhé oznámení, že už bydlíte jinde, případně lze doložit e-mailem kopii příslušného dokladu. Týká se to hlavně finančního úřadu, zdravotní pojišťovny, povinného ručení a dalších pojistných smluv, bankovních ústavů a podobných institucí.

Přepis energií

Toto vás rovněž nemine, ale v současné době je také možné vyřizovat převody dodávek energií telefonicky a e-mailem. Pouze si musíte „ohlídat“ všechny náležitosti, aby smlouvy byly platné, a také aby pro ně byly závazné ceníky energií, které jsou jejich součástí.